2013. november 26., kedd

46. fejezet



Zötyögtünk az úton. T-Jo nem akart sietni, mondván, fényes nappal nem fogja túllépni a 30-as sebességhatárt. Viszont így baromi lassan fogunk odaérni.
- Taposs már bele az istenért!
- Örülök neki, hogy egyáltalán látok. A helyedben be se ültem volna magam mellé, mert én is téptem, és előtte ittam is. Tehát…
- Egyelőre annak örülök, hogy még élsz, mert ezzel az életstílussal hamarabb áshatod a sírodat, mint egy rákhalász.
- Ne szólj bele a dolgaimba, ez az én ügyem. És most kuss, szeretnék az útra koncentrálni, mert amúgy is tök bizonytalanul vezetek.

Ahogy meglátom a gyárat, kikapcsolom a biztonsági övet, és már nyitom is a kocsi ajtaját.
- Nana, kicsilány, azért még várd meg, míg leparkolok, jó?
Bólintok, bár már minden zsigerem arra késztet, hogy lépjek. Türelmetlen vagyok.
 Az autó motorja leáll, s kiugrom a járgányból.
Szinte szaladok a kerítésig, amin berohanok, s könnyeim újfent kicsordulnak.
  Ezúttal nem akarok J-Hopeal találkozni, bár minden bizonnyal már tudja, hogy én újra itt vagyok.
Izgulva lépek a bomladozó oszlopsorok elé, s bámulok befelé.
Csend uralja a gyárat. Hideg szellő cikázik át a betonoszlopok között, kicsípett arcomat cirógatja. Hajamat gyöngéden meglebegteti, összekuszálja.
Otthon érzem magamat. Pedig nem kéne… Ez már soha többet nem az én otthonom. Itt csak J-Hope él, és senki más.
- Na? Most már elmondod a tervedet? – ijeszt meg T-Jo.
- Igen. Bemegyünk.
- Ó, én ide be nem teszem a lábamat. Ha ezt tudom, akkor… - megtapogatja a zsebét. – Nem szóltam. Menjünk. De miért is?
- Mert tudatnom kell J-Hopeal, hogy soha többet ne várjon rám.
- És az a spray mire kell?
- Stílusosan akarom megoldani a dolgot. Nem akarok vele beszélni.
- Egyáltalán? Amúgy szerintem ez geciség. Mármint hogy nem szemtől szembe mondod neki.
- Ez van. Ő is geci volt velem.
Taejo megrántja a vállát.
- Ahogyan te érzed Lyn, én nem szólok bele. Akkor menjünk be? Te tudod, hova menjünk?
- Igen. Volt időm kiismerni a helyet.
Előrébb lépek eggyel, de bizonytalanul hátra fordulok, hogy ellenőrizzem Taejot.
- Te jobb, ha vigyázol magadra. Vedd elő azt a pisztolyt – tekintek a nadrágja zsebére.
Kiveszi, s kibiztosítja.
- Két töltényem van, úgyhogy kibaszottul siessünk.
- Hjajj, jó. Nincs amúgy sem olyan messze az a hely, ahová szeretném a feliratot. De mostantól kurvanagy csend legyen, mert szerintem már most tudja, hogy itt vagyunk.
- Hogy lehet képes erre valaki? – suttogja felháborodottan. – Vannak biztonsági kamerái, vagy mi?
- Nem. Nem beszélhetek róla, sajnálom. Bármennyire is szakítottunk, az olyan durva dolgait, mint a múltja, vagy a természetfölöttinek tűnő képességei, szeretném megtartani magamnak. De most már tényleg fogd be!
    Lapulva indulunk meg a porrá égett kartonok között. Igen, ez volt az a hely, ahol lángszóróval akart megölni minket.
Minden kormos és hamus. Azóta az este óta ezen a részlegen nem is jártam. A hátsó bejáratot nem is használtam.
- A tartályokhoz kell mennünk – suttogom.
- Az pont ettől a kaputól van a legmesszebb, igaz?
- Igen.
- Mondhattad volna, hogy az épület másik oldalánál parkoljak le.
- Nem mindegy?
- Hát nekem bazdmeg nem. Téged nem fog megtámadni, de én még végezhetem úgy, mint Dae vagy Taehyung.
- Vagyis akkor visszafordulsz?
- Nem foglak egyedül hagyni.
- Akkor fogd be és gyere.

A hatalmas vasajtó. Az áthatolhatatlan. A rozsdás.
- Ez zárva, mi? – bök a fejével a nézett tárgyra.
Bólintok. – És most nagyon nem kéne zörögnünk vele. Nehéz is kinyitni, és kurvára nyikorog.
- Vagyis?
- Vagyis most kerülünk. Elmegyünk arra – mutatok ujjammal a jobb oldalra. – Aztán bemegyünk valamelyik oszlopközön.
- Faszom – sóhajt fel. – Na menjünk.

Megtettük a megtervezett utat.
- Itt vannak a tartályok! – Mutatja a nyilvánvalót T-Jo.
- Nem vagyok vak! És te most maradj itt, én pedig erre a falra fogok pingálni – bökök a tartájjal szembeni üres felületre.
- Mit írsz fel?
- Majd meglátod.
   Agyam egyszerre késztet a nevetésre és a sírásra. Mindkettő szívesen feltörne, de egyiket se engedem. A semmilyenség jellemzi tekintetemet.
     A sprayt felrázom, s az üres falra tekintek.
A mondat, melyet fel akarok írni, már régóta megfogalmazódott bennem, s most, hogy eljutottam idáig, elbizonytalanodom.
Tényleg ezt írjam fel? Nem túl tömör? Nem túl bunkó? Nem túl… - NEM! Ezt írom fel, és kész.
Nagy levegőt veszek, s nekiállok.
Jó nagy betűkre törekedem, hogy minél feltűnőbb legyen.
„N” – ábrázolom fel a görbe kanyarulatokat, és vonalakat.
„E” – jönnek a csupa egyenesek.
„V” – Mint az, akit megölt.
„Á” – Mint áltatás. Pont, amit velem is tett.
„R” – Romlott. Ez jellemzi leginkább a lelkét.
„J” – J, mint J-Hope, a becenév, mely most pontosan illik rá. Reménykedhet benne, hogy visszajövök hozzá, de ez nem így lesz.
„R” – Egy újabb R… Ravasz. Ravasz, mint a legfurfangosabb róka.
-„Á” – Ámor. Ámor, aki elvakított engemet. Aki miatt megkedveltem ezt a fiút.
„M” – Menedék. Igen. Menedéket nyújtott nekem a csúf világ elől. Most mégis miben/kiben keressem ugyanezt? Már sosem leszek olyan biztonságban, mint mellette.
  Zokogva rogyok össze. T-Jo azonnal odasiet hozzám.
- Hé, Lyn, nyugodj meg. Semmi baj – nyugtatgat, de semmi haszna. Még meleg tenyerének körkörös simogatása sem csillapít le, pedig a vállamnak tényleg jól esik a kedvesség. – Menjünk haza?
- Nem, még nem fejeztem be – szipogom.
- Mond, hogy mit írjak le, és tűzzünk innen.
- Zárójelbe…Kérlek… - de nem tudom befejezni. A levegőért kell kapkodnom.
- LYN!
Ismerős hang üti meg a fülemet. Nem rémlik kié, de tudom, érzem, hogy már hallottam.
- LYN!
Léptek zaja hallatszik mögülem.
T-Jo rémült feje mindent elárul.
- Lyn, most húzzunk innen! – néz rám kétségbeesetten.
Felállok, és szembenézek a valósággal.
- Hoseok…
Nem nézek a szemébe. Nem akarom látni az arcát. Semmiét se akarom látni.
- Te… Miért? És… - makog össze-vissza.
Kénytelenül is megemelem koponyámat.
- Már mindent értek… - Elolvasta az üzenetemet. – Mi az indokod?
Megcirógatom a kézfejemet, melyen a gyűrű van. J-Hope azonnal kiszúrja.
- Ez most komoly? Hozzámész? De Lyn, te nem szereted őt… Hülyeséget csinálsz.
- Majd Ő szépen eldönti, mit akar. Szerintem innentől ez már nem a te ügyed. Erről a járatról lecsúsztál haver – mondja T-Jo.
- Szerintem itt meg pont te vagy az, akinek tartania kéne a pofáját. Egyébként is, neked már rég nem az élők közt lenne a helyed. Tudod te, hogy mennyi bűncselekménnyel köröz téged a rendőrség? Két kezemen se tudom már megszámolni. És én a bűnözőkre nem hallgatok.
- Mert te hány embert öltél már meg, he? Na gyere ide baszod, most nagyon kapsz a pofádra – sebes és durva léptekkel iramodik meg előre T-Jo, a pisztolyt maga elé  nyújtva, Hoseokra szegezve.
- Jézusom, fejezzétek már be! – üvöltöm. Taejo karja után kapok, s rántok egyet rajta, de az kicsúszik a kezemből, s megbotlik.
A fegyver pedig egy váratlan pillanatban elsül.

Összeszűkült pupillákkal pillantok Hoseokra, aki aggodalommal, s könnyekkel telt szemekkel néz vissza rám. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése